Inauteri sexistarik ez!

Шаблоны Joomla здесь.

Jada otsailean gaude eta inauteriak datoz! Aitzaki bikaina mozorrotuta kalera ateratzeko eta lagun artean ondo pasatzeko; beraz, aprobetxatu dezagun ospakizun hau gure buruak ahalduntzen jarraitzeko…

Euskal inauteria eremu oso zabala da, Euskal Herrian ez dagoelako inauteri bat; kolore, tankera eta ezaugarri anitzeko festa ezberdinak baizik. Beraz, euskal inauteria ezean, euskal inauteriei buruz hitz egin behar dugu. Eremu zabal horretan bat egiten dute karroza, desfile eta musika berrien burrunbak Miel Otxin, zanpantzar, zaldiko edota momotxorroekin. Inork zehazki ezagutzen ez duen arren, bere benetako jatorria, ospakizun paganoa dela badakigu. Baina, tradizio kultural guztiekin gertatzen den bezala, batez ere, gizarte globalizatu batean, inauteriek asko eboluzionatu dute eta egun, mozorro ohikoenak, ez dira tradizionalenak.

 

Los disfraces, en la actualidad, son un despliegue de diversidad en torno a la temática, los modernos conviven con los tradicionales, al igual que las tradiciones culturales antiguas de los carnavales conviven con las tradiciones culturales de los carnavales en la actualidad. Sin embargo, los carnavales, como todas las demás festividades, también son víctimas del patriarcado y en consecuencia, los disfraces, en general, son visiblemente sexistas; esto no es debido a que sean actuales, detrás nos encontramos una vez más con una forma de ver e interpretar la realidad basada en el androcentrismo y el machismo. Desde esta perspectiva los carnavales también se convierten en una expresión más de la desigualdad existente entre mujeres y hombres, donde los disfraces para ellos y para ellas son desiguales y están diseñadas desde la doble moral y con el objetivo de cosificar a las mujeres.

Lehendabizi gizonentzat diseinatzen dira mozorroak, lehenengo sexuarentzat, eta ondoren, bigarren sexuarentzat, hau da, emakumeentzat betiere lehenengo sexuaren arabera. Emakumeen mozorroak gizon heterosexualentzat erakargarriak suertatzeko diseinatzen dira, zehazki, tela gutxirekin emakumeen gorputzak agerian gelditzeko, amu gisa; kontutan izan gabe zentzua galtzen duen ala ez mozorroak, egokiak diren ala ez garaiko tenperaturekin, erosoak diren ala ez, eta abar. Garrantzitsuena, neskak erakargarri joatea da, mutilei probokatzen, hain zuzen.Probokazioa, ordea, txarto kontzeptualizatuta dago eta horren ondorioz, oraingoan ere, neskak ateratzen dira galtzen. Probokazioa begiradan egongo litzateke, hau da, begiratzen duenaren ekintza bat da eta ez begirada jasotzen duenarena. Gainera, neska bat ez da mundu guztiarentzat erakargarria suertatuko, mutil bat bezala, eta bestetik, neska bat erakargarria suertatu daiteke nahiz eta goitik behera jantzita joan, mutilekin gertatzen den bezala.

Los carnavales pueden ser la excusa perfecta, el escenario idóneo, para transgredir las normas sociales: los mandatos de género. Es decir, romper con todas las expectativas que nos proyectan en función del sexo; romper con todas las barreras emocionales que tenemos, dejar de ser nuestros propios policías; hacer frente a la presión de grupo, a la presión social; dejar en evidencia a nuestro sentido del ridículo; dar rienda suelta a nuestro sentido del humor; darle un susto al miedo; etc. En definitiva, transitar por un día las identidades y probar a ser quien no soy (quien no me siento), quien podría ser (si no fuera quien soy), quien me gustaría y no me permito ser (quien también soy); esto es, poner en valor el travestismo y el performance en claves de libertad, igualdad y respeto.

EGILEA:

лимузин на свадьбу.